Pėsčiųjų takai

Salako pažintinis pėsčiųjų takas

Salako pažintinis takas

Salako pažintinis pėsčiųjų takas išskirtinis tuo, kad driekiasi jis per mažutį istorinį Salako miestelį ir jo artimas apylinkes. Drauge su savo bičiuliais Hiatus.lt rekomenduojame šį pėsčiųjų taką tiems, kuriems įdomu vieno žygio metu pabūti ir gamtoje, ir mieste.

Pagrindinė informacija apie taką:

Kaip rasti: Salako pažintinis takas vingiuoja per Salako miestelį, įsikūrusį Zarasų rajone. Tako pradžios koordinatės N 55°34′35″ E 26°08′53″.

Tako ilgis: ~5km

Tako sudėtingumas: žiedinis, nesudėtingas. Gamtinėje tako dalyje visą laiką keliaujama mediniu taku. Likusi didesnioji dalis driekiasi miesto gatvėmis, tad keliauti patogu ir su vaikais, ir su vežimėliais.

Papildoma informacija: tako pradžioje yra automobilių stovėjimo aikštelė.

Salako pazintinis pesciuju takas

Mums Salako pažintinis takas prasidėjo mediniu taku, nuvedusiu prie Salako miestelio papėdėje tyvuliuojančio Luodžio ežero, kuris yra vienas iš didžiausių ir žuvingausių Lietuvos ežerų.  Romantiškai vandenyje plūduriuojančios valtelės ir gerus pietus sumedžiojęs storulis, niekur iš vietos nenorintis judėti driežas buvo pirmosios akį patraukusios detalės. 😊

Keliaudami mediniu taku turėjome galimybę pamatyti vadinamąjį aliuvinį mišką, t.y. ežero vandens užliejamus pakrantės miško plotus į kuriuos, jei nebūtų tako, kažin ar pavyktų prasibrauti – aplink praktiškai visur telkšojo balos ir pelkelės.

Liauni baltakamieniai berželiai, sausesnėse vietose įkurdintos medinės skluptūrėlės, didelius vandens kiekius mėgstantys augalai, maloniai drėgnas oras lydėjo mus pakeliui.

Salako pazintinis pesciuju takas

Žygiuodami taku aptikome ir nediduką apžvalgos bokštą, suręstą pačioje ežero pakrantėje. Užlipę į viršų pasigrožėjome plačiais Luodžio vandenimis ir iš viršaus meniškai atrodančiu pasivaikščiojimo takų tinklu.

Įveikę tako atkarpą, vedusią mus ežero pakrante, atsidūrėme poilsio aikštelėje. Ir tada mus užklupo smarkus lietus.

Eiti toliau nebebuvo smagu, tad pasipustėm padus ir nukūrėme atgal prie automobilio, o likusią tako dalį, kiek tai buvo įmanoma, įveikėme automobiliu. Pravažiavomo pro nediduką Salako senamiestį, pastebėjome rėžinio kaimo apraiškas – į gatvę galais sustatytus senus medinius namus. Ir žinoma, aplankėme Salako Švč. Mergelės Marijos Sopulingosios bažnyčią – aukščiausią akmeninę bažnyčią Lietuvoje.

Labai įspūdingas, masyvus statinys. Dabartinis bažnyčios aukštis yra 72 m, ilgis 64 m. Akmeninė bažnyčia pradėta statyti 1907 m., o statyboms reikalingus akmenis vietiniai gyventojai suvežė iš apylinkių laukų.

Salako pazintinis pesciuju takas

Beje, įveikę Salako pažintinį taką pasinaudokite proga, kad jau esate Zarasų apylinkėse, ir patyrinėkite nelabai toli esantį ir įdomių vaizdų siūlantį Šavašos – upės, kuri vadinama vienintele kalnų upe Lietuvoje – pažintinį pėsčiųjų taką. Mūsų įspūdžius apie jį rasite įraše „ŠAVAŠOS PAŽINTINIS PĖSČIŲJŲ TAKAS“.