Pėsčiųjų takai

Aukštumalos pažintinis takas

Ar norėtumėte pasivaikščioti taku, kuriuo per pelkę dar 18 amžiuje keliavo žmonės, gyvenę skirtingose pelkės pusėse įsikūrusiuose kaimuose? Dabar šių kaimų, kuriuose tais laikais gyveno net apie 2000 gyventojų, jau senokai nebėra, tačiau liko takas (vadinamoji kūlgrinda), šiais laikais tapęs vienu gražiausių mūsų matytų takų per pelkę. Žinoma, gražus ne pats takas – jis gan paprastas, patogus, medinis – nuostabūs yra vaizdai, kuriuos pamatai žygiuodamas per pelkę. Taigi, drauge su savo draugais Hiatus.lt kviečiame visus apsilankyti Aukštumalos pažintiniame take.

Pagrindinė informacija apie ta

Kaip rasti: Takas įrengtas Aukštumalos aukštapelkėje, Nemuno deltos regioniniame parke, Šilutės rajone. Jo pradžią rasite kelyje Šilutė-Kintai. Vietos koordinatės N 55°23′16″ E 21°21′08″

Tako ilgis: apie 1 km 200 m į vieną pusę.

Sudėtingumas: lengvas. Didžioji dalis tako – medinė. Vienintelis sunkumas – neseniai takas degė, tad mūsų apsilankymo metu sudegę pora šimtų metrų medinio tako nebuvo dar sutvarkyti. Sudegusia dalimi eiti neįmanoma, teko keliauti kitų lankytojų jau išmintu takeliu žeme. Taką lankėme vasarą ir sausomis dienomis, tad praeiti galėjome, tačiau abejoju, ar esant drėgnesnėms oro sąlygoms tai įmanoma būtų padaryti.

Papildoma informacija: šalia tako nėra aikštelės automobiliams. Transporto priemonę teks palikti šalikelėje.

Aukštumalos pažintinis takas driekiasi per vieną didžiausių Lietuvoje Aukštumalos aukštapelkę. Takas pasitiko mus miškeliu, už kurio slėpėsi pati pelkė.

Aukštumalos pažintinis takas

Aukštumalos pelkės prieigos – aukšta žolė ir šviesūs beržynėliai.

Aukštumalos pažintiniame take radome ne vieną informacinį stendą, pasakojantį apie aukštapelkės gyvūniją ir augmeniją. Tąkart sutikome tik venos rūšies gyvūną – driežą. Vieni driežiukai, tik pajutę mus, žaibiškai nerdavo į žoles. Tačiau sutikome ir keletą drąsuolių – mėgėjų pasifotografuoti. 🙂

Kai jau ne pirmą kartą keliauji pelke, pradedi pažinti ir jos augalus. Vienas mūsų mėgstamiausių – saulašarė. Tai mažutis augaliukas, kurį norint pamatyti, tenka einant labai įdėmiai žiūrėti į aplink taką augančias samanas, o fotografuojant gali tekti tiesiog gultis ant tako. 🙂 Pažiūrėkite, kokio neįprasto grožio yra saulašarė.

Aukštumalos pažintinis takas

Pažintiniame take įrengti du apžvalgos bokšteliai, nuo kurių atsiveria kerintys vaizdai į vos žvilgsniu aprėpiamas pelkės platybes.

Tiesa, kaip jau minėjau, šį pavasarį Aukštumalos pažintinis takas degė. Apdegė keli šimtai metrų medinio tako, kuris dar nesutvarkytas ir juo eiti neįmanoma. Mums pasisekė, kad kai lankėmės pelkėje, aplink sudegusį taką buvo sausa – degėsius galėjome apeiti jau kitų lankytojų išmintu taku žeme. Tikėkimės, kad taką jau greitai suremontuos, o ne uždarys.

Keliaujame su Hiatus.lt

Žymos

Add Comment

Click here to post a comment