Lankytini objektai

Prie Elektrėnų marių

Elektrėnų marios

Elektrėnų marios yra vienas didžiausių dirbtinių vandens telkinių tyvūliuojančių Elektrėnų savivaldybėje. Be tiesioginės marių paskirties – jų vanduo naudojamas šiluminės Lietuvos elektrinės aušinimui – tai yra ir puiki vieta pasivaikščiojimams. Pažintį su Elektrėnų mariomis rekomenduojame pradėti šalia jų įsikūrusiuose Elektrėnuose.

Pantoninė prieplauka

Elektrėnų marios užima 1240 ha plotą. Ilgis šiaurės-pietų kryptimi 10,6 km, plotis iki 3,1 km. Tad visų marių iš karto neapeisi. Visgi Elektrėnai pasirūpino, kad gyventojai ir miesto svečiai bent dalimi pakrantės galėtų patogiai pasivaikčioti.

Startavę Elektrėnų paplūdymyje, pakrante į vieną pusę nužygiavome apie penkis kilometrus. Nemaža dalis kelio – sutvarkyti, trinkelėmis kloti arba asfaltuoti keliukai. Likę – žmonių išminti, lengvai pastebimi takai. Šio maršruto privalumas – pabūni ir mieste, ir gamtoje.

Marios – gražios bet kokiu oru, tačiau ypatingai – giedrą, saulėtą dieną, kai vanduo nuo dangaus nusidažo ryškia mėlyna spalva.

Kiek pakrante beėjome – visur mus sekė toli matomi elektrinės kaminai, jau tapę Elektrėnų miesto simboliu. Pastarieji nebenaudojami, vis kalbama apie jų demontavimą, tad kol jie dar yra – verta užfiksuoti, kad liktų ateičiai prisiminimas.

Vaikščiodami marių pakrante galėjome apžiūrėti ir keletą Elektrėnų žymesnių lankytinų vietų – pantoninę prieplauką, Ledo rūmus, tai, kas liko iš senojo atrakcionų parko (apžvalgos ratas nugriautas, liko tik linksmieji kalneliai), įspūdingą bažnyčią (kuri, beje, labai gerai matosi pro miestą važiuojant greitkeliu).

Elektrėnų marios
Elektrėnų ledo arena
Buvusio atrakcionų parko likučiai
Elektrėnų Švč. Mergelės Marijos Kankinių Karalienės bažnyčia

Kai po kojomis baigėsi asfaltas ir trinkelės, apėmė jausmas, kad išėjome iš miesto. Pakeliui radome ne vieną vietą su gražiu, prie pat vandens leidžiančiu prieiti krantu. Karštomis dienomis čia, panašu, galima į vandenį įmerkti kojas. Vis sekami trijų elektrinės kaminų horizonte, priėjome gražiai sutvarkytą stovyklavietę. Šioje vietoje pasivaikščiojimą galima baigti, o į miestą grįžti tuo pačiu keliu pakrante arba lygiagrečiai į miesto centrą grąžinančiomis gatvėmis.

Dar keletas įdomesnių faktų apie Elektrėnų marias (man visada smagu žinoti vieną kitą įdomų dalyką apie lankomą objektą, tada jį visai kitaip apžiūri). Elektrėnų marios (tvenkinys) sukurtos 1961–1962 metais užtvenkus Strėvos upę šiluminės elektrinės reikmėms. Po vandeniu atsidūrė daug kaimų, iš kurių buvo perkelta virš 140 sodybų. Taip pat buvo paskandinti aštuoni ežerai ir ežerėliai, senosios salos, tačiau atsirado naujų. Mariose dabar yra 18 salų.

Taigi, kaip pirmai pažinčiai su Elektrėnų mariomis – gan neilgas, tačiau smagus pasivaikščiojimas. Rekomenduojame jį ir jums, ypač jei dar neteko šio vandens telkinio lankyti.

Beje, mes esame buvę ir prie kitų Lietuvos marių.

Apie Kauno marias račiau čia LAUMĖNŲ PAŽINTINIS TAKAS , ŽIEGŽDRIŲ GEOLOGINIS TAKAS, KAI NORISI Į ITALIJĄ IR…PASIVAIKŠČIOTI .

Antalieptės marias taip pat šiek tiek pažinome keliaudami ŠVENTOSIOS AUKŠTUPIO PAŽINTINĖ TRASA .

Kupiškio mariose yra graži sala, kurioje galima pasivaikčioti PASIVAIKŠČIOJIMAS PO… UOŠVĖS LIEŽUVĮ, o šalia dar ir KUPIŠKIO PILIAKALNIS su vaizdu į vandenis.