Lankytini objektai

Atradimai tarp Kaišiadorių ir Jonavos

Kaisiadorys Jonava

Nieko nėra geriau už kelionę su neplanuotais atradimais. Tokia mus ištiko keliaujant maršrutu Vilnius-Kaišiadorys-Jonava-Vilnius. Šios kelionės tikslas buvo gan pragmatiškas – sumedžioti žaidimo „Surink Lietuvą“ magnetukus. Kelionė autostrada iki Kaišiadorių, aišku, nieko įkvepiančio, tačiau vietiniais keliais pasileidus link Jonavos, prasidėjo įdomybės.

Maršrutą iš Kaišiadorių į Jonavą pro Ruklą (keliai Nr. 1801 ir 143) mums pasiūlė išmanioji navigacija. Nieko nesitikėdami, išjudėjome rodoma kryptimi. Prisipažinsiu, regioniniai keliai man patinka. Visai smagu riedėti ištisas dešimtis kilometrų ir pakeliui prasilenkti vos su vienu kitu automobiliu. Važiuoji sau, neskubant, aplink ramybė, o dar jei kraštovaizdis gražus – tai tada visiškas atsipalaidavimas (aišku, kiek jis įmanomas vairuojant).

Pirmasis įdomus atradimas mus ištiko pasiekus Gegužinės kaimelį. Visą istoriją apie ten atrastą gražią akmeninę bažnyčią skaitykite atskirame įraše AKMENINĖ DIDYBĖ GEGUŽINĖJE.

Gegužinės bažnyčia

Apžiūrėję ir pasigrožėję Gegužinės bažnyčia, patraukėmė toliau, į Jonavą. Ir nesitikėjome, kad tos dienos kelionė mūsų akims padovanos dar ne vieną sakralinį pastatą, patrauksiantį mus išskirtiniu savo architektūros ir vietos grožiu.

Antrasis mūsų atradimas – tik įriedėjus į Jonavos priemiestį, užmatyta gražios architektūros Skarulių bažnyčia, tiksliau, medžių dar galutinai nepaslėptas jos kampelis.

Skarulių Šv. Onos bažnyčia

Jonava

Pagal vienos Jeruzalės bažnyčios pavyzdį 1622 m. pastatyta ir valstybės saugoma, Skarulių Šv. Onos bažnyčia stovi kapinėse Skaruliuose, Jonavos pietrytiniame priemiestyje, Pramonės ir Skarulių gatvių kampe, Neries kairiajame krante. Bažnyčia renesansinė, turi gotikos bruožų, pastatyta iš raudonų plytų.

Jos kieme (šventoriuje) stovi neogotikinė varpinė, pastatyta 1898 m. Varpinėje yra 2 vertingi Johano Delamarso lieti varpai. Yra ir 17 a. medžio skulptūrų. Priekiniame bažnyčios fasade, virš durų, taip pat didžiajame altoriuje yra išlikęs vadinamasis Jeruzalės kryžius – Šv. Kapo riterio ženklas. Kai Skarulių kaimas buvo paverstas priemiesčiu, jo bažnyčia tapo antrąja Jonavos parapijos bažnyčia.

Apibėgę aplink žaviąją bažnytėlę, patraukėme Jonanos centro link. Riedant per pakeliui pasitaikiusį tiltą akys užkliuvo už to, kas dažniausiai visuose mažesniuose miestuose, miesteliuose ir bažnytkaimiuose pasimato iš toli ir iš karto – bažnyčios bokštai. Pastebėtosios du bokštai švietė baltumu ir priminė… Italiją. Kad jau nutiko mums bažnyčių diena, nusprendėme ir šiąją apžiūrėti.

Jonavos Šv. apaštalo Jokūbo bažnyčia

Jonava

Jonavos bažnyčia klasicistinė, stačiakampio plano, dvibokštė. Matyt, dėl klasicistinio stiliaus bei baltos spalvos ji ir priminė man Italiją. Šiek tiek istorijos: pirmoji medinė bažnyčia šioje Jonavos vietoje buvo pastatyta 1750 m. Apie 1775 m. įsteigtas marijonų vienuolynas.

JOnava

Paskutinį kartą rimtai remontuota Jonavos bažnyčia buvo 1934–1935 m. – tuokart išdažyta, pastatyti 2 bokštai, nugriauta senoji varpinė. Prie bažnyčios liko mūrinis dviaukštis vienuolynas ir dviaukštė klebonija. Dabar bažnyčiai vėl nepakenktų išorės tvarkymo darbai, tačiau tai netrukdo jai sėkmingai veikti.

Po Jonavos planavome grįžti į Vilnių. Kad būtų įdomiau, pasirinkome ne patį tiesiausią kelią atgal. Namo patraukėme per Žaslius, nes ten, girdėjome, ant piliakalnio stūkso didelė… bažnyčia. Ar žinote, kad dar kažkur būtų toks – piliakalnio ir bažnyčios – derinys? Norėjome savo akimis pamatyti. O po Žaslių pakeliui dar viena netikėta sakralinė vieta – Guronių Rožinio slėpinių parkas.

Žaslių Šv. Jurgio bažnyčia

Zasliai

Žasliai nuo Jonavos visai netoli, tad kelionė neprailgo. Ir bažnyčią nesudėtinga buvo rasti – Žasliai yra nedidelis miestelis. Didžiulė Žaslių Šv. Jurgio bažnyčia stovi Žaslių ežero pakrantėje ant Žaslių piliakalnio. Istoristinė, turi daug neogotikos elementų, dvibokštė.

Dabartinė pastatyta 1902 m., nors bažnyčios šioje vietoje stovi nuo 15 amžiaus. Bažnyčia aptverta mūrine tvora, kieme yra senos kapinės, kunigų ir apylinkės didikų kapai, kardinolo V. Sladkevičiaus motinos kapas. 1933 m. buvo pastatyta Kristaus kančios koplyčia. Nuo piliakalnio krašto atsiveria gražus vaizdas į ežerą.

Zasliu ezeras

ROŽINIO SLĖPINIŲ PARKAS ir Šv. Juozapo koplyčia

Rozinio slepiniu parkas

Guronių kaime, Kardinolo Vincento Sladkevičiaus tėviškėje, yra įkurtas sakralinis Rožinio slėpinių kelias ir parkas. Kad būtų lengviau jį rasti, dalinuosi vietos koordinatėmis – 54.840814, 24.566266 .

Roznio slepiniu parkas

Dideliame lauke įkurtame parke radome Penkias Rožinio slėpinių kelio koplytėles su freskomis, vaizduojančiomis scenas iš biblijos bei Lietuvos katalikų gyvenimo istorinius įvykius ir Švč. Mergelės Marijos statulą. Parko pietinėje pusėje yra rekolekcijų namai, kuriuos administruoja vienuolės. Rekolekcijų namuose taip pat veikia rožinių bei memorialinė Vincento Sladkevičiaus ekspozicija. Parko centre yra ir Šv. Juozapo koplyčia. Beje, šalia parko įrengta didelė aikštelė automobiliams statyti, tad keliauninkams nereikia jaudintis – transporto priemonę yra kur patogiai priglausti.

Rozinio slepiniu parkas

Kelionę baigėme surinkę net 5 lankytinus objektus. Visi jie mums buvo neplanuoti ir netikėti, tačiau jūs galite juos visus aplankyti planuotai. 🙂