Lankytini objektai

Bobos daržo šaltinis

Bobos darzo saltinis

“Bobos daržo šaltinis” – geras pavadinimas, pagalvojau paskaičiusi internete, kad Varėnos apylinkėse yra toks lankytinas objektas. Iš žemės trykštančių šaltinių esame matę. Kai kurie jų yra netgi labai įdomiose vietose, kaip, pavyzdžiui, netoli Vilniaus besidriekiančiame Šilėnų pažintiniame take mūsų rastas šaltinis „Akis“. Tačiau būtent Bobos daržo šaltinį panorom aplankyti dėl netikėto jo pavadinimo. Iš visagalio “Google” pateiktų šaltinio vaizdų iki galo nepavyko susidaryti bendro vietovės vaizdo – įdomu ten ar nelabai. Nors nežinia gali kelti nerimą, mums ji sukėlė didelį smalsumą.

Kaip rasti objektą. Bobos daržo šaltinis (kitaip dar vadinamas Skroblaus versme) yra Margionių kaimo pakraštyje,  Dzūkijos nacionaliniame parke, Varėnos rajono pietuose. Įvažiavus į kaimą keliu iš Varėnos pusės, prieš pakelės kryžių reikia pasukti į kairę. Naujai asfaltuotas keliukas, pavingiavęs per kaimą, baigsis automobilių stovėjimo aikštele.

Vietos koordinatės N 53°59′57″ E 24°17′57″.

Iššokę iš automobilio ir įskuodę į nedidelį kalniuką, pamatėme gražų slėnį su upeliu, tilteliu, truputį pelkės ir laiptais, vedančiais žemyn.

Bobos darzo saltinis

Ilgai negalvodami nusiridenome laiptais žemyn ieškoti to netikėto pavadinimo šaltinio. Upelį matėme, vadinasi, kažkur šalia turi būti jo pradžia, o kryptį link jos nurodė informacinė rodyklė. „Mama, rodyklės užrašas su klaida“, – šūktelėjo vienas iš vaikų. Turėjau puikią progą papasakoti vaikams apie skirtingas lietuvių kalbos tarmes ir kad užrašas ne su klaida, o parašytas dzūkiškai. Taip kaip Telšių miesto, kurį lankėme praėjusią vasarą, ribos ženklas užrašytas žemaitiškai. 🙂

Bobos daržo šaltinis iš žemės ištrykšta šaltiniuotoje 2,8 ha ploto teritorijoje vadinamoje Skroblaus slėniu. Ši vieta nuo 1997 m. yra hidrogeologinis gamtos paminklas. Skroblaus slėnyje – jo dugne ir šlaituose – gausu šaltinių, maitinančių upelį vandeniu. Bobos daržo šaltinis tik vienas iš daugelio, bet būtent jis yra Skroblaus upelio ištakos.

Skroblaus upelis ypatingas tuo, kad jis yra vienintelis toks trumpas Lietuvoje – čiurlena tik šie tiek daugiau nei 17 kilometrų, o tada įteka į Merkį.

Bobos darzo saltinis

Teritorija aplink šaltinį ir upelį – gražiai sutvarkyta. Į slėnio apačią veda ir vėliau į viršų patogiai užlipti padeda įrengti laiptai, per drėgnas slėnio vietas nutiesti tilteliai.

Vat štai šioje vietoje iš žemės ištrykšta Bobos daržo šaltinis. Šaltinio vanduo yra gėlas, skaidrus, bespalvis, bekvapis. Tik vaikai nebūtų vaikais, tuoj susirado pagalius ir pradėjo tikrinti šaltinio dugno kietumą ir gylį. Tai netrukus tiek to vandens skaidrumo ir švarumo beliko. 🙂

Jei skubėti nėra kur ir norisi ilgiau pasigrožėti gamta – šalia upelio rasite ir pavėsinę su stalu bei suolais. Taip pat teritorijoje yra keletas informacinių stendų, pasakojančių apie Bobos daržo šaltinio teritorijos ypatumus.

Bobos darzo saltinis

Visus mus sužavėjo šie žolių kupstai – pankai. Priminė ilgaplaukį pusbrolį Itt’ą iš “Adamsų šeimynėlės”. 🙂

Beje, prieš kelionę buvome perskaitę, kad apylinkėse egzistuoja smagi pasaka, jog būtent iš Bobos daržo šaltinio atsiranda visi Margionių kaimo vaikai. Ne gandrai atneša, ne kopūstuose randa, o bobutė juos iš šaltinio duobės ištraukia. 🙂 O pats šaltinis tokį pavadinimą yra gavęs, nes senesniais laikais aplink jį kaimo žmonių daržai buvę.

Progai pasitaikius labai rekomenduoju užsukti į šią ramią, gražią ir įdomią vietą.