Pėsčiųjų takai

Šilpelkės pėsčiųjų takas

Nuo poros dešimčių metrų aukščio atodangos atsiveriantis Minijos vingio apglėbtas slėnis, piliakalnis, toliausiai į šiaurę nutolęs Lietuvos skroblynas. Tai atradome įveikę Šilpelkės (Dauginčių) miške esantį to paties pavadinimo pažintinį pėsčiųjų taką.

Kretingos rajone, netoli Dauginčių plytintis miškas ankstyvą vasaros sekmadienio rytą pasitiko mus ramybe ir tyla. Saulės spinduliai, prasibrovę pro gan tankią miško lapiją, mirguliavo ore ir ant žemės. Diena nusimatė karšta, tačiau miško glėbyje buvo maloniai vėsu.

Šilpelkės pėsčiųjų pažintinis takas/Dauginčių maro kapinaitės

Vedami navigacijos ir įveikę paskutinius bekelės kilometrus, atsidūrėme pažintinio tako pradžioje (vietos koordinatės 55.951345, 21.539474). Čia aptikome nedidukę aikštelę automobiliui ir… senas Dauginčių maro kapinaites šalia. Iš karto atkreipėme į jas dėmesį. Tvorele aptvertoje teritorijoje stūkso kryžius ir pora dailių koplytėlių. Pastarosios, beje, saugomos valstybės kaip liaudies dailės paminklai. Bent taip skelbė ant koplytėlių pakabintos lentelės.

Priešingoje nei kapinaitės kelio pusėje visas medžiais apaugęs ir su mišku susiliejęs rymo Dauginčių piliakalnis, per kurį ir nuvinguriavo pėsčiųjų takas. Bėgo takas tolyn tai siaurėdamas, tai platėdamas. Kur reikia eiti kartais suprasdavome tik iš platoko nupjautos žolės dryžio. Tačiau pasiklysti tikrai nebuvo baimės. Pakeliui kryptį parodydavo sustatytos informacinės rodyklės.

Šilpelkės pėsčiųjų pažintinis takas/Dauginčių piliakalnis
Šilpelkės pažintinis pėsčiųjų takas

Kildamas aukštyn pėsčiųjų takas atvedė mus prie Minijos atodangos. Ji mus pasitiko visa didinga, atsiverianti apačioje plytintį didžiulį žalią, saulės šviesoje paskendusį slėnį su Minijos upės vingiu. Gaila tik, kad visos upės gyvačiukės negalėjome apačioje matyti, vaizdą užstojo atodangos papėdėje augantys medžiai. Spėju, ankstyvą pavasarį ar vėlyvą rudenį, kai dar nėra arba jau nebėra lapų ant medžių, čia pasimatytų daug pilnesnis vaizdas.

Šilpelkės pažintinis pėsčiųjų takas/Minijos atodanga

Toliau – vėl smagus pasivaikščiojimas taku per mišką, tai nuokalne, tai vėl į kalną, pro skroblyną, kol galų gale, mediniais laiptais nubildėję žemyn, atidūrėme šalia kelio srauniai tekančios ir ošiančios Minijos. Platus kelias ir besipliuškenančio vandens garsai parlydėjo mus ten, iš kur startavome.

Šilpelkės pažintinis pėsčiųjų takas

Šilpelkės (Dauginčių) pažintinis pėsčiųjų takas neilgas, apie pusantro kilometro. Nors pakopinėti einant tikrai teks, pakeliui rasite ne vieną suoliuką. Mums jų neprireikė, tačiau pavargusiems – tikrai gera ten prisėsti.

Būsite Kretingos apylinkėse ir norėsite ramiai gamtoje pasivaikščioti, gražiais vaizdais pasigrožėti, užsukite į Šilpelkės mišką ir pramankštinkite kojas ten įrengtame take.