Pėsčiųjų takai

Šilelio pažintinis takas

Ar žinote, kad Vištytis yra didžiausias ir giliausias Suvalkijos ežeras bei vienas iš aukščiausiai esančių ežerų Lietuvoje? Giliausia jo vieta siekia penkiasdešimt keturis metrus. Sakoma, kad jis yra senesnis net už Baltijos jūrą. Ir manoma, kad pirmieji žmonės prie jo galėjo gyventi net prieš dešimt tūkstančių metų. Per Vištytį driekiasi Lietuvos ir Rusijos (Kaliningrado) siena. Mums priklauso mažesnė dalis ežero. O vos už trijų kilometrų nuo ežero yra Lietuvos, Rusijos ir Lenkijos valstybių sienų sankirta.

Būtent šį ypatiną ežerą apžiūrėti ir patirti padeda šalia jo įrengtas Šilelio pažintinis takas. Takas turi dvi trasas – trumpą (2,4 km) ir ilgą (3,4 km). Tad priklausomai nuo noro ir jėgų, galima pasirinkti kažkurią vieną. Tą dieną, kai leidome laiką prie Vištyčio, oras mūsų nedžiugino, o bevaikštant Šilelio taku užklupo stiprus lietus. Tad pradėję eiti ilgąja trasa, trumpinom kelią, tačiau gražiausias vietas spėjome pamatyti. Beje, tako pradžios koordinatės yra 54.40776, 22.763914.

Takas vedė mus minkštais miško takais tai priartėdamas prie ežero krantų, tai vėl nutoldamas. Krantas tai žemėjo, tai vėl kilo aukštyn, tad kojas smagiai mankštinome. Beeidami atradome smėlingą skardį, pamatėme „Raganos šluotą“ (informacinis stendas vietoje paaiškina, kas tai yra, palieku jums šiek tiek intrigos). Apžiūrėjome drevėtus medžius ir aukščiausią vietos eglę.

Eidami nuolat aptikdavome nuorodas kreipiančias į Šventąjį šaltinėlį. Jį užtikome kalnelio viršuje, kryžių apsuptą ir į betono vamzdį įtaisytą. Kol vietą apžiūrėjome, net keli ekipažai šeimomis atvažiavo, vandens prisipylė ir atgal iškeliavo. Apie tai, kada ir kaip ši vieta tapo šventa duomenų nėra, tačiau sklando legendos, kad jau nuo seno vietiniai žmonės tikėjo, kad šaltinio vanduo turi gydančių galių. Buvo pasakojama, jog vandeniu pavilgius akis, praregėti galima, o žaizdos, juo nuplautos, greitai užgyja.

Palikę šaltinėlį už nugarų, žygiuodami miško taku užkopėme į kalvos viršūnę, o ten mums prieš akis išdygo sena slidinėjimo trasos įranga ir stataus šlaito krašte įrengta apžvalgos aikštelė, atvėrusi erdves į ežerą. Lietui lyjant, Vištytis maišėsi su dangumi – abu buvo vienodos pilkos spalvos. Giedrą dieną vaizdas nuo šios apžvalgos aikštelės, spėju, būna dar gražesnis.

Šilelio pažintinis takas

Jei būsite prie Vištyčio ežero, būtinai pasivakščiokite Šilelio pažintiniu taku, o eidami neskubėkite ir iki soties pasigrožėkite jus supančia gražia gamta.