Lankytini objektai

Jaukiosios Širvintos

Širvintos

Širvintos – miestas su tvenkiniu, jo pakrante vingiuojančiu Briedžių taku, gražiai sutvarkytu, jaukiu centriuku pilnu poilsio zonų su skulptūromis ir fontanais. Stipriai išgražintas ir vis dar gražinamas miestelis gali būti puiki vieta kelių valandų lengvam pasivaikčiojimui, smalsiam pažinimui.

Širvintos yra Vilniaus apskrityje, apie penkiasdešimt kilometrų į šiaurės vakarus nuo Vilniaus. Pro miestą teka Širvintos upė, mieste ji yra patvenkta ir sudaro Širvintų tvenkinį. Būtent aplink jį koncentruojasi aktyvusis miestelio gyvenimas. Prie tvenkinio prasidėjo ir pasibaigė ir mūsų viešnagė Širvintose.

Ką gi mes pamatėme Širvintose?

Skulptūra “Širvinta” ir miesto aikštė

Dailios merginos, lyg kylančios, lyg bėgančios iš upės juostos, skulptūra miestelio aikštėje, tvenkinio krante pastatyta dar 1981 m. (skulpt. Vilimas Ketvirtis). Dabar ši skulptūra yra laikoma miesto simboliu. Smagu, kad miesto aikštė, kurioje šis meno kūrinys stovi, dabar yra atnaujinta. Naujas grindinys ir takeliai, daug vietų prisėsti, suformuota apžvalgos aikštelė, skirta pasigrožėti tvenkiniu ir kitu jo krantu. Aikštės vietos koordinatės: 55.03999, 24.96021.

Skulptūra “Širvinta”

Širvintų tvenkinys ir pėsčiųjų tiltas

Pėsčiųjų tiltas per tvenkinį taip pat dar visai “šviežias”, kaip miestelyje sužinojome, mūsų apsilankymo dieną skaičiavęs apie porą gyvavimo metų. Tiltas leidžia miestelio gyventojams ir svečiams lengvai ir greitai pereiti į kitą šio vandens telkinio pusę, ten esantį paplūdymį, pasivakščiojimo taką. Tiltą greitai pastebėjome būdami pagrindinėje miesto aikštėje, mat jis labai netoli.

Tiesa, dar stovėdami miesto aikštėje ir žvalgydamiesi aplink, pastebėjome, kad be pėsčiųjų tilto, per tvenkinį, šiek tiek tolėliau, yra ir tiltas automobiliams. Supratome, kad dviejų tiltų dėka galėsime smagiai dalį tvenkinio apeiti, pasivaikščioti ir viename, ir kitame jo krante įrengtais takais.

Tvenkinys
Širvintų pėsčiųjų tiltas
Vaizdas į tvenkinį nuo Širvintų pėsčiųjų tilto

Briedžių takas

Takas, kuris mums sukėlė labai daug šypsenų, nes apie kilometriuką žygiavome lydimi įvariausių iš medžio išdrožtų briedžių skulptūrų. Net ir suoliukai poilsiui čia – briedžiai. Briedžių taką aptikome pėsčiųjų tiltu persikėlę į kitą Širvintų tvenkinio pusę ir sau už nugarų palikę nediduką pliažą. Medinės skulptūros yra nusėjusios visą tarp dviejų tiltų per tvenkinį esančią pakrantės atkarpą. Tvarkinga, smagi vieta pasivaikščioti, ant nuotaikingų suoliukų pasėdėti ir į tvenkinį pažiūrėti.

Širvintų briedžių takas

Širvintų Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčia

Perėję Širvintų tvenkinį automobiliams skirtu tiltu, pro kapinaites su Širvintų koplyčia, netrukome prieiti Vilniaus gatvėje esančią Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčią (vietos koordinatės 55.03733, 24.9665). Sakoma, kad ji yra žymiausias miestelio architektūrinis simbolis. Pastatyta 1860 m., turi klasicizmo ir baroko bruožų.

Širvintų bažnyčia
Širvintų koplyčia

Jaunimo sodas/parkas

Jei atsisuksite nugara į pagrindinį Širvintų bažnyčios fasadą kitoje gatvės pusėje pamatysite atnaujintą Jaunimo sodą – takeliai, tvarkinga veja, gėlės, alpinariumas, o centre – balta rotonda, prie kurios mėgsta fotografuotis iš bažnyčios išėję jaunavedžiai. Rotondos viršuje – poeto Justino Marcinkevičiaus žodžiai apie meilę. Jauki vieta poilsiui, piknikui.

Širvintų jaunimo sodas

Pagrindinė gatvė ir poilsio erdvės

Širvintos turi ir pėsčiųjų bulvarą – tokia yra I.Šeiniaus gatvė, atvedanti prie tvenkinio ir centrinės miesto aikštės. Gatvės pradžioje yra fontanėlis ir I. Šeiniaus skulptūra (vietos koordinatės: 55.04002, 24.95878).

Širvintos

Beje, iš pėsčiųjų bulvaro galima patekti į nedidukę, tikriausiai gražiausią kiemelį visose Širvintose turinčią kavinukę (jos adresas Šeiniaus g. 4). Nuo pagrindinės gatvės ją nebūtinai iš karto pastebėsite, visas grožis – kiemo pastatų sienos dailiai išpieštos – atsiveria priėjus arčiau.

Gražiai sutvarkytą poilsio zoną su net pora fontanų radome ir šalia pėsčiųjų tilto per tvenkinį (iš Vytauto gatvės pusės).

Kol visas išvardintas vietas apžiūrėjome, aplink dalį tvenkinio apėjome, apie keturis kilometrus kelio surinkome. Tad gavosi lengvas ir įdomus pasivaikščiojimas gražioje, sutvarkytoje aplinkoje. Užsukite ir jūs kada į Širvintas.

Kiti miesteliai, kurie mums paliko įspūdį: