Pėsčiųjų takai

Šauklių riedulyno takas: pasivaikščiojimas po tundrą

saukliu riedulyno takas

Jei niekada nesate buvę tundroje, kviečiu užsukti į Salantų regioniniame parke, Šauklių riedulyne esantį pėsčiųjų taką. Šauklių riedulynas – vieta su ypatinga ir išskirtine, tundrą primenančia gamta, kuria grožėtis ir mėgautis galima einant 2 kilometrų ilgio taku. Dalis tako – medinis. Jame įrengtas ir apžvalgos bokštas, nuo kurio viršaus atsiveria puikus vaizdas. Vietos koordnatės 56.12609, 21.590039.

Saukliu riedulyno takas

79 ha ploto Šauklių riedulyne, manoma, yra apie 300 tūkst. kubinių metrų riedulių. Tiesą sakant, net sunku įsivaizduoti, koks realiai tai kiekis. 🙂 Kad jų tikrai ten yra daug, patys įsitikinome.

Keliaudami pažintiniu pėsčiųjų taku, matėme be galo daug įvairaus dydžio, daugiau ar mažiau iš žemės išlindusių, plikų ir apsamanojusių akmenų.

Dalis jų gulėjo tiesiog po kojomis sukeldami įspūdį, kad kažkas keliautojams natūralų akmenų grindinį išgrindė. 🙂

Saukliu riedulyno takas

Internete buvo parašyta, kad ridulyne gulinėja nuo 0,3 iki 1 m skersmens akmenys, bet yra ir siekiančių 3 metrus.

Keliaudami Šauklių ridulyno pažintiniu taku apžiūrėjome ir didžiausią Lietuvoje kadagyną. Kur bepasukdavome galvas, visur aplinkui ošė šie medžiai.

Turintieji aplink daugiau erdvės buvo išskirtinai aukšti, žali ir gražūs.

Saukliu riedulyno takas

Sakoma, kad kadagiai ypatingai gerai valo orą, tad bevaikščiodami ne tik tundrą primenančia gamtą tyrinėjome, tačiau ir ypatingai švariu oru pakvėpuoti galėjome. 🙂

Vienintelis dalykas, kuris mus šiame take buvo netikėtas ir nustebino – dalis riedulyno teritorijos yra aptverta aukšta tinkline tvora. Kodėl – nesupratome ir paaiškinimų niekur neradome. Ir internete, prie pėsčiųjų tako aprašymų, niekur apie tai nebuvo užsiminta. Dalis tako eina neaptvertoje teritorijoje, kita dalis – aptvertoje.

Keliaudami taku sutikome grupelę žmonių, kurie pasisakė bijoję kirsti užtvarą ir atsidurti aptvertoje riedulyno pusėje, nes buvo girdėję, kad ten kažkokie stambūs gyvūliai ganomi. 🙂 Na, mes buvome drąsesni ir įveikėme visą taką, pakeliui nesutikę jokių įtartinų gyvūnų (manau, jų ten ir nėra). Tik laukiniai paukščiai, pabaidyti mūsų kalbų, kelis kartus savo netikėtais purptelėjimais į šalį, išgąsdino.

Saukliu riedulyno takas

Šauklių riedulyno taką vertinam puikiai. Būsite pajūrio pusėje, būtinai čia pasivaikščiokite.