Lankytini objektai

Sudargo piliakalnių didybė

Sudargo piliakalniai

Įspūdingas atradimas mums – Sudargo piliakalniai. Tai piliakalnių kompleksas prilygstantis, o galbūt net ir lenkiantis esantį Kernavėje. Tai 5 stačiašlaičiai piliakalniai, išsidėstę palei upės tėkmę ir nuo savo viršūnių atveriantys pakerinčius vaizdus į Nemuno vandens platybes bei jo kito kranto tolius.

Kaip rasti šią vietą? Saudargo piliakalnių komplekso ieškokite Sudargo, Grinaičių ir Burgaičių kaimuose, kurie Šakių rajono savivaldybės teritorijoje rymo vienas šalia kito. Atvykę, savo automobilį pastatėme rastoje erdvioje automobilių aikštelėje – vietos koordinatės N55°02′52″ E22°38′19″. Startuojant iš šios aikštelės yra pasirinkimas – gali sukti kairėn arba dešinėn. Kur bepasuksi, visur rasi piliakalnių. 🙂

Mes patraukėme dešinėn link Žydkapių piliakalnio, po to aptikome Balnakalnį, Vorpilį ir Burgaičių III bei Pilaitės piliakalnius. Bežvalgydami teritoriją sukorėme daugiau nei 2 kilometrus kelio, o statūs ilgi laiptai į piliakalnių viršūnes kartais net užimdavo kvapą. Likome sužavėti puikiai sutvarkyta komplekso teritorija (beje, ji saugoma ir bendrai sudaro beveik 8 ha ploto), kurioje radome net ir vaikų žaidimo aikštelę, taip pat poilsiui įrengtas pavėsines, reikalingus tiltelius bei tvirtus laiptus į piliakalnius.

Sudargo piliakalniai

Sudargo piliakalnių šlaitai iškilę net iki 40 m. Ant vieno iš piliakalnių, sakoma, stovėjo medinė kunigaikščio Sudargo pilis, kuri dar 1317 metais buvo sudeginta.

Vaikštant po Sudargo piliakalnių kompleksą norėjosi tiesiog stovėti ir grožėtis, o po to dar viską fotografuoti, kol aparate neliks atminties.

Sakyčiau, kad šis kompleksas savo grožiu, man asmeniškai, net lenkia Kernavėje esantį. Būsite kur netoli, būtinai aplankykite šią gražią vietą.